Facebook-mainosten tekstirajoituksiin muutoksia

Facebook ja muut some-kanavat muuttavat mainoskäytäntöjään vikkelää vauhtia. Hyvä uutinen on uusin uudistus: Facebook on juuri poistanut mainosten tekstirajoituksen. Aiemmin mainosten kuvissa sai olla enintään 20 % tekstiä, mikä aiheutti usein haasteita mainosten suunnittelussa. Tekstirajoitus toi haasteita esim. mainostajan logon ja viestin mahduttamisessa mainokseen, asemoinnista puhumattakaan. Rajoituksen poistuminen tulee helpottamaan paremman näköisten ja toimivampien mainosten suunnittelussa.

Käytännössä Facebook kuitenkin suosittelee yhä käyttämään mainoksissa kuvia, joissa on vähän tekstiä. Mainoksen tekstimäärä vaikuttaa sen osuvuuspisteisiin – paremmat pisteet saa, kun noudattaa vanhaa tekstisääntöä. Ruudukkotyökalun avulla voi tarkistaa mainoksen tekstimäärän vaikutuksen sen tehoon. Facebook luokittelee tekstimäärän (ok, matala, normaali vai korkea). Näet miten mainoksen tekstin määrä saattaa vaikuttaa sen kattavuuteen. Käytännössä mikäli tekstiä on liikaa, mainosta ei välttämättä näytetä lainkaan.

Joko teillä on some kiinteänä osana markkinointianne? Ota yhteyttä ja suunnitellaan teillekin toimiva somesuunnitelma ja kampanjat!

Piditkö? Kerro myös muille.

Samankaltaiset artikkelit