Miksi mennä muualle, kun voi tulla KMG Turkuun?

Jämsän lähes puoli vuotta kestänyt brändityö lanseerattiin maaliskuussa 2021. Työn aikana uudistimme kaupungin ilmeen, puhetavan ja kuvamaailman perin pohjin.

Uuden brändin keskiöön tulivat ydinajatukset Miksi mennä muualle? ja Jää sinäkin!, jotka pohjautuvat perinteisiin Jämsän Äijän kansantarinoihin ja hyvään jämsäläiseen itsetuntoon. Näiden ympärille rakensimme visuaalisen ilmeen ja monipuoliset brändielementit logosta aina jämsäläistä rosoisuutta edustavaan kulmasydänelementtiin.

Jämsäläisten jämsäläisille tekemä

Ydinlinjan pohja löytyi jo tarjousvaiheessa ja se hiottiin teräänsä osallistavan brändiprosessin kautta. Työpajat, verkkokyselyt ja jatkuva vuoropuhelu Jämsän kaupungin viestinnän ja markkinoinnin kanssa auttoivat meitä tekemään uudesta brändistä aidosti jämsäläisen näköisen ja kuuloisen.
Yksi osa osallistamista oli myös keväällä toteutettu casting, jossa haettiin paikallisia asukkaita ja yrittäjiä esiintymään kaupungin markkinointikuvissa. Löysimme kymmenittäin erinomaisia malleja, ja heidän ansiostaan Jämsän ilme on nyt paljon enemmän jämsäläinen.

Kun brändi menee tunteisiin, se muistetaan

Brändityön tuloksena syntyi pohja, jolta Jämsän on helppo lähteä rakentamaan uutta ilmettään. Siinä auttaa KMG:n tekemä brändikirja ja kattava valikoima erilaisia elementtejä, pohjia ja ikoneita.
Lanseerauksessa tehty työ palkittiin, kun eri sidosryhmien kommentit olivat kautta linjan positiivisia. Kiitosta saivat etenkin uudet voimakkaat värit, jämsäläiseen pirtaan sopivat ydinviestit ja brändin esittelyvideo.

Katso video: https://www.youtube.com/watch?v=J_MaBWjhULQ

”Tuli kylmät väreet!”

Hanna Helaste,
Kaupunginjohtaja

Se on paras kiitos, jonka voimme saada. Jämsä jää sydämeen. Myös meillä ♥.

Piditkö? Kerro myös muille.

Samankaltaiset artikkelit