Raision kaupunki uudistaa brändiään yhteistyössä KMG Turun kanssa

Kuva: Schauman & Nordgren Architects Oy / Raision kaupunki

Raision kaupunki on käynnistänyt visuaalisen ilmeen ja brändiuudistuksen suunnittelun yhteistyössä KMG Turun kanssa. Uudistuksen myötä Raisio haluaa kehittää mainettaan paremmaksi ja monimuotoisemmaksi.

Toimiva paikkabrändäys vaatii uniikin johtoajatuksen, joka syntyy parhaiten osallistamalla asukkaat mukaan suunnitteluun. Tällöin voidaan aitojen näkemysten, kokemusten ja ylpeydenaiheiden pohjalta tehdä löydös, josta syntyy toimiva brändikonseptia ohjaava filosofia – se suuri oivallus, johon ihmiset voivat samaistua. Kun kohderyhmä tuntee oivalluksen omakseen, herättää se ihmisissä inspiraatiota.

Myös Raision kaupunki toivoo, että kaupunkilaiset osallistuvat sankoin joukoin mukaan Raisio-brändin luomiseen. Suunnitteluprosessi käynnistettiin kahdella työpajalla, joihin kutsuttiin eri-ikäisiä raisiolaisia kertomaan omasta näkökulmastaan kaupunkiin. Työpajojen pohjalta laadittiin verkkokysely, jolla kartoitetaan suuremman yleisön kokemusta Raisiosta. Kaikille avoin verkkokysely osoitteessa https://raisio.kysyy.fi/ on avoinna lokakuun loppuun asti. Raision Kirjastotalossa avataan torstaina 15.11. pop up -mainostoimisto, jossa on mahdollisuus päivän ajan tutustua alustaviin suunnitelmiin ja tyylisuuntiin. Uusi ilme julkaistaan vuoden 2019 alussa.

KMG Turku on tehnyt yhteistyötä myös muun muassa Vantaan Aviapoliksen, Turun Kirstinpuiston ja Kaarinan kaupungin paikkabrändien parissa. Muita merkittäviä KMG Turun toteuttamia brändiuudistuksia julkissektorille ovat muun muassa Turun seudun alueellisen joukkoliikenteen Fölin ilmeuudistus, Turun Yliopiston brändiuudistus, Uudenkaupungin uudet verkkosivut ja visuaalinen ilme.

KMG Turku on vuonna 1999 perustettu markkinointiviestinnän One Stop Shop – täyden palvelun mainostoimisto. Meillä työskentelee suuri joukko intohimoisia markkinointiviestinnän ammattilaista, joiden työstä asiakkaillemme syntyy ostopäätöksiä, myyntiliidejä, asiakasuskollisuutta ja vahvoja brändejä. Tuloksia. Päämäärämme on palkinnoista paras: tyytyväinen asiakas. Uskomme tavoitteemme toteutuvan aidolla palveluasenteella, ketterällä otteella sekä kustannustehokkailla mainostoimistopalveluilla, huomisen ehdoilla. Yrityksen liikevaihto on n. 2,3 M€ vuodessa, ja se työllistää yhteensä 26 henkilöä.

Piditkö? Kerro myös muille.

Samankaltaiset artikkelit