Eräluvat.fi: Luvan kanssa -kalastus­lupa­kampanja

KMG Turun toteuttama kalastuslupakampanja näkyi myös myyntiluvuissa.

KMG Turun Metsähallituksen Eräluvat.fi -palvelulle toteuttama kalastuslupakampanja välitti tärkeää tietoa huumorin avulla. Kampanja kehotti ottamaan rennosti – luvan kanssa. Ja suomalaiset ottivat. Monivuotinen kampanja tavoitti kohderyhmänsä siinä määrin, että vuonna 2020 lupamaksujen määrä ylitti koko edellisvuoden tason jo heinäkuussa.

Koko paketti KMGstä.

Luvan kanssa -kampanjan tavoitteena oli kertoa luvan hankinnan helppoudesta ja hyödyistä ja tuoda samalla ilmi, että kalastonhoitomaksu on lakisääteinen velvoite. KMG Turku vastasi kampanjakokonaisuuden konseptisuunnittelusta ja toteutuksesta, joka käsitti mm. castingin, videotuotannon koordinoinnin ja ohjauksen, audiovisuaalisen kampanjamateriaalin graafisen suunnittelun sekä jälkituotannon. Itse kuvaus toteutettiin yhteistyökumppanin avustuksella.

Vaikuttavia tuloksia.

Muun muassa tienvarsitauluissa, televisiossa ja somessa pyörinyt kampanja tavoitti kohderyhmänsä hyvin. Vuositason kalastonhoitomaksuja lunastettiin ennätyksellinen määrä ja tuottoa kertyi 2020 yli 1,5 miljoonaa euroa enemmän kuin edellisenä vuonna ennen kampanjaa. Myös vuoden 2021 kampanja ylsi hyviin lukemiin.