Helsingin kaupungin asukaskampanjat

KMG Turku toimii myös Helsingissä.

KMG Turku ja Helsingin kaupunki allekirjoittivat mainostoimistosopimuksen alkuvuodesta 2020. Yhteistyö sisältää pääkaupungin kokonaisvaltaista markkinointiviestinnän suunnittelua ja toteutusta kampanjoista ja somemarkkinoinnista tiedon visualisointiin, taittoihin ja videoihin.

Kitkaa kaduille.

Helsinkiläisille näkyvimpiä kampanjoita ovat olleet muun muassa asukasbudjetoinnin markkinointi ja useampana vuonna toteutettu kitkarengaskampanja, jonka tavoitteena on saada vähennettyä nastarenkaiden käyttöä kaupungeissa ja samalla nostaa kitkarenkaiden käyttöastetta pääkaupunkilaisten autoilijoiden keskuudessa.

Vahvasti osallistavia kampanjoita.

Kampanjat ovat näkyneet vahvasti Helsingin katukuvassa ja sosiaalisen median kanavissa ja saavuttaneet kohderyhmänsä hyvin. Esimerkiksi OmaStadi-asukasbudjetoinnin kautta kaupunkilaiset ovat päässeet päättämään siitä, miten kaupunki käyttää asukasbudjetin lähes 13 miljoonaa euroa. Jo 119 kaupunkilaisten tekemää ehdotusta on edennyt toteutukseen eri puolilla Helsinkiä.