Raisio-brändin jalkautus
Raa’asta Raisiosta tuli KMGn avustuksella rakas.
Raision kaupunki oli pitkään ulkopuolisten mielikuvissa iso betoniristeys tai läpikulkupaikka, mutta KMG Turku auttoi kaivamaan esiin Raision brändin sydämen. Mielikuvia ei lähdetty muokkaamaan ulkoapäin, vaan raisiolaiset pääsivät itse ääneen alusta asti. Heidän sanomansa oli, että Raisiossa on paljon hyvää – enemmän kuin ensisilmäyksellä uskoisi – ja se haluttiin myös kertoa.
Raisiota pintaa syvemmältä.
Brändityöprosessissa Raisiolle luotiin raikas ja moderni visuaalinen identiteetti fontteineen, väreineen ja tunnuksineen. Pääviesteiksi nostettiin Kaikki kiva ei näy ohikulkijalle sekä Älä kulje onnesi ohi, jotka kertovat Raision kätketystä puolesta. Myös rouheampi puhetapa ja uusi kuvatyyli kirjattiin uuteen brändikäsikirjaan.
Elävä ilme.
Brändiuudistuksen lanseeraukseen suunniteltiin puhutteleva kampanja, jossa uusi ilme esiteltiin sekä kaupunkilaisille että suurelle yleisölle. Lanseerauksen jälkeen kaupunkibrändin jalkautus jatkui aktiivisesti muun muassa uudessa asukaslehtikonseptissa, katukuvassa, tapahtumissa ja verkossa. Nyt brändi on jo vakiintunut ja näkyy Raision kaikessa viestinnässä.