KMG kirkasti Lahden seurakuntien ilmeen
Pääsimme uudistamaan Lahden seurakuntayhtymän ilmettä vuoden 2020 lopulla ja uusi ilme ydinviesteineen julkaistiin alkukeväästä.
Olimme onnistuneesti päivittäneet seurakuntayhtymän Kirkonseutu-lehden jo aikaisemmin, joten asiakas tunsi sekä tekijät että työn jäljen.
Korona-ajan projekti
Ilmeuudistus tehtiin tyypilliseen tapaan tiiviissä yhteistyössä seurakunnan henkilöstön kanssa. Koronaepidemian asettamista haasteistakin selvittiin molemminpuolisen joustavuuden ja hyvän suunnittelun ansiosta.
Projekti aloitettiin työpajalla, jossa käytiin läpi seurakuntien nykytilanne, tarpeet ja kohderyhmät. Varsinainen suunnittelutyö sujui etäyhteydellä, ja yhdessä tehty ilme testattiin Lahden torilla pop-up -mainostoimistossa, jossa seurakuntalaiset pääsivät valitsemaan suosikkinsa eri vaihtoehdoista.
Koko projekti saatiin vietyä läpi sujuvasti ja tehokkaasti, kiitos Lahden seurakuntien mukavan, aktiivisen ja osaavan viestintäorganisaation.
Lopussa kiitos seisoo
Uusi ilme ja seurakuntayhtymän sen ohessa käyttöönottama uusi lyhyempi nimi, Lahden seurakunnat on otettu vastaan positiivisesti. Projekti osoittaakin, että myös seurakunnan kaltainen ikuinen toimija voi välillä uudistua, kun työtä tehdään perinteitä kunnioittaen.