Digitaalisen markkinoinnin suunnittelija Annukka
Aloitamme juttusarjan, jossa esittelemme toimistomme tekijöitä.
1. Kuka on Annukka?
Toimin mainostoimisto KMG Turussa digitaalisen markkinoinnin suunnittelijana. Olen aktiivinen, positiivisen “can do” -asenteen omaava tekijä.
2. Mitä teet työksesi?
Vastaan asiakkaidemme sosiaalisen median sisällöistä ja kampanjoista, Google Adwords -mainonnasta (hakusana- ja bannerimainonta, YouTube), blogiyhteistyöstä ja monesta muusta.
3. Miten ja milloin sinusta tuli KMG Turkulainen?
Olen koko urani ajan työskennellyt markkinoinnin ja myynnin parissa, mistä olen ammentanut kokemusta ja näkemystä yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin. Muutama vuosi sitten jatko-opintojeni tiimoilta kiinnostuin enemmän sosiaalisesta mediasta, joka vei mennessään. Hain vajaa pari vuotta sitten mainostoimistoon töihin ja täällä sitä työskennellään alati kehittyvällä alalla.
4. Mikä on parasta työssäsi?
Parasta on työn monipuolisuus ja kehittävyys. Tykkään tehdä monipuolisesti – markkinoinnin strategisesta suunnittelusta operatiiviseen tekemiseen. Lisäksi on mielenkiintoista työskennellä erilaisten asiakkaiden kanssa. Aamupäivä voi mennä esim. urheilutapahtumamarkkinoinnin parissa ja iltapäivällä suunnitellaan jo teollisuusalan B2B markkinointia.
Digitaalinen markkinointi on syventänyt ymmärrystäni markkinoinnista. Tarkoitan tällä mm. analytiikkaosaamisen lisääntymistä sekä parempaa ymmärrystä asiakaspoluista, tuloksellisuudesta, strategioista ja viestinnästä.
5. Mitä tavoitteita sinulla on tulevaisuuteen?
Tavoitteenani on kehittyä markkinoinnin ammattilaisena ja pysyä ns. markkinoinnin ajan hermolla koulutusten, lukemisen ja verkostoitumisen kautta. Somessa on tarjolla loistavia keskusteluryhmiä ammattilaisille, esim. Someduunarit Facebookissa.
6. Kerro jokin mieleenpainuva onnistuminen töistä?
KMG Turku palkittiin toissa keväänä yhtenä parhaista Google Partner -toimistoista mahtipontisessa tapahtumassa Berliinissa. Itse en tosin ollut ehtinyt vielä tulokseen vaikuttaa juuri toimistolla aloittaneena, mutta kyseinen tunnustus tuntui hienolta ja tilaisuus oli ikimuistoinen. Koen onnistumisia aina, kun täytämme tai ylitämme asiakkaamme odotukset. Uusien juttujen kokeilu ja itsensä ylittäminen myös lisää draivia työssä.
7. Mitä harrastat?
Vapaa-ajalla minut voi löytää mm. lenkkipolulta, lasteni seurasta tai nuorkauppakamarin toiminnasta. Taidan elää niitä kuuluisia ruuhkavuosia?
Mietitkö, mitä tekisit yrityksesi digi- ja somemarkkinoinnin suhteen? Ota yhteyttä, niin mietitään yhdessä!